September 1, 2010

~~lEn Kali jGn bUat KerjA boDoh cmNi lG~~

~~Salam..ri ni genap 24 hari aku musafir kt kangar..musafir??haha..ye la kot..haha..dan mksudnye jugak da dalam 3 minggu aku pektikal kat kangar..aih..lame 2..ingat senang ker nk survive kat tmpat org??






haha..panas terik..mknn y pedas..hari2 aku mkn seafood y dlu aku pantang..haha..jalan kaki jer nk g mane2..haha..loghat utara y laju siot..huhu...
huhu...soak..haaa..mesti korang pon xpaham kan mula2..
                       soak = sahur..
hihi...               segan = malas
banyak g r..hihi..physio kt HTF ni pon act bek2 kot..ermmm...nta la..ader y ok, ader y kureng..ader y kurang..haha..cm 1st day aku kt cni..aku da dpt 1 ayt pedas..bek punyer ayt..haha..
contoh terbaek....~awk akn dah sem 5..yang ni pun xtaw ker??~~bek masuk balik sem 1..~~sambil buat muka psiko..haha..arghh..tensen..1st day ritu da awl2 kena psiko..
jiwa berontak aku da geram ..haha..xleh ke paham..aku ni 2nd posting...bukan seme benda ader lam kpale..aih..nk2..y 2 patient paedatrics..1st time aku posting tuk paedatrics..nta pe bende la paed 2 aku xphm sgt lgi..stakat teori berjam2 kat kolej 2 blehla aku kidak..
           to all my beloved physio...teori is not really same as practical..
beware in mind la..aih..tensen...jgn sebab korang da keje betaun2..kami y baru nak bertatih ni korang kaw2 bg tensen..yup!!tensen 2 bagos..but depend kat condition r...aih..ajar la mane y patot..aku memang tensen kaw2..hari tu je r..hahaha..1st impression y teruk..haha...
yang tu 1st..byak lg y aku memg kaw2 x puas hati..aih..saba je la...




1st day aku kt kangar..kat HTF..1st impression..aduh..asal dept fisio kecik jer??aduh cm bilik elektro kat HTAR..huhu..korang y penah praktikal kat Klang mesti bleh bygkan keciknye dept HTF ni..huhu..terkezut!!haha...pas2, da terbayg y patient konpem x ramai..maner nk dapat kes2 neuro..kes2 wmen helath..arggghhh!!!


huhu..yang latest ayat bek punyer kat cni utk aku y tak bersalah...act byk lg y len..tp aku pelan2 r aku kayuh cter kt bolg y tersayang ni...
kondisi patient td..2 diagnose....
                              
~cervical spondylosis w radiculopathy
~lt hip OA...


dan menurut sepanjang pengajian aku sepanjang di kolej sains kesihatan bersekutu sungai buloh..
lecturer aku y tersayang akan mentioned kalau patient tu pain scale die da 8/10..yang mksudnye chronic severe pain...watever rx y korg nk bg..just bg pain relief dl..baru la semua test, n wat eva related boleh dibuat..baru la accurate pe y korg buat..ni. patient tu tu nk gerak2 sikit pon da sakit2 cervical 2..aih..last2..aku bg r hot back kat patient tu tuk bahagian cervical..huhu..
~~puan..skarang, saya bg hot pack dulu utk relieg kan pain dekat bahagian leher puan..lagipun otot2 kat bahagian sini macam dah tegang..so..hot pack ni boleh lembutkan sikit otot2 yang kejang ni,,,
jam pon aku set suda2..15 min..~~kalau panas sangat..x tahan..x selesa..panggil yer..~~
dan aku pon melangkah mencari physio y incaj patient ni..


sejarah hampir bermula...


~~cik..pt ni ade cervical spond..lt hip OA..so sy dah cek semua yang patut..reduced ms power..reduced ROM..n ms spasm..then pt ni ader complain yang kalau gerak banyak sangat die akan comment pain nek ke bahagian lumbar..
so..i decided nk bg hot pack utk bhgn lumbar...tp sy bg y cervical dl..sbab pt ni nk gerk2 sikit pon da sakit2..


cik t punyer reaksi...
~~aih..awak ni..lenkali cek dlu semua2 pasal pt 2..then bru bg rx..jgn buat kerja bodoh lagi...~~
dengan muka psiko n jelik..


arggghhhhhhh!!


~~2 b cont..~~


SaMbUng LAgi...Xpe..SaBAr...Aku Memg CmNIh...Ape y org Ckp Pon..Take It Easy keh...senyUm...sabaR...


xpe2..MgkIn mule2 Tuh Aku Cm pAnS Sket...HuHU...Tp..pk2 Blik...xpelA..Ade LAtuh reAson die ckp kt Aku cmtuh...


~~AkU SaYanG PhySiotherApist~~

No comments:

Post a Comment

~~